آخرین اخبار
کد مطلب: 80384
موحدي کرماني: پيشنهاد ايران به غرب برد- برد است
تاریخ انتشار : 1393/05/31 19:09:29
نمایش : 2428
خطيب نماز جمعه تهران پيشنهاد ايران براي آمريکا، غرب و 1+5 را يک پيشنهاد برد- برد دانست که به نفع منطقه،‌ غرب و ايران است.

به گزارش سلام لردگان به نقل از ايسنا، آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران اظهار کرد: من به آمريکا ، غرب و 1+5 نصيحت مي‌کنم که پيشنهاد ايران را بپذيرند چون اين يک پيشنهاد برد- برد است که هم به نفع منطقه ، هم غرب و هم ايران خواهد بود. و اگر اين پيشنهاد را نپذيرند ديگر برد- برد نخواهد بود و به بازي برد- باخت تبديل مي‌شود.

 

وي بازنده نپذيرفتن اين پيشنهاد را آمريکا دانست و افزود: هر زمان که آمريکا در مقابل ايران و انقلاب ايستاد باخت. زماني‌که از شاه حمايت کردند و شاه فراري شد و مردم ايران به پيروزي رسيدند آمريکا باخت آنها صدام را هم مجهز کردند، اما در نهايت ايران يک وجب از خاک خود را از دست نداد و دبيرکل وقت سازمان ملل هم صدام را مقصر دانست و در اينجا هم آمريکا باخت.

 

موحدي کرماني ادامه داد: آمريکا در عراق به اميد ايجاد يک حکومت مطلوب خودش در عراق جنگ به راه انداخت، اما به کوري چشمش در آنجا حکومت اسلامي به وجود آمد. باخت اصلي آمريکا، اسرائيل و همراهانشان اين بود که هر روز چهره آن‌ها در جهان منفورتر شد و چهره کثيف خود را بهتر نشان داد تا مردم دنيا اين جريان را بهتر بشناسند. به خواست خدا به سويي مي‌رويم که اين تنفر روز به روز شديد تر شود و شعار مرگ بر آمريکا عالم را فرابگيرد.

 

خطيب جمعه تهران در ادامه صحبت‌هايش به دولت به خاطر حمايت‌هاي مقام معظم رهبري تبريک گفت و بيان کرد مقام معظم رهبري از دولت حمايت مي‌کنند و اين تاييد معنايش اين است که آقا راضي نيست دولت تضعيف شود. رهبري هميشه همراه با تاييد خود مي فرمايند که من هر دولتي را تاييد مي‌کنم، اما اين به اين معني نيست که دولت‌ها نقاط ضعف نداشته باشند. معناي حرف مقام معظم رهبري اين است که دولت بايد دقت کند و نقاط ضعف خود را بشناسد تا درصدد جبران آن‌ها بربيايد. نه اينکه دولت بگويد هرکسي ضعفي دارد و ما هم نقاط ضعفي داريم.

 

وي يکي از نقاط ضعف دولت را تفسير غلط از اعتدال دانست و افزود: معني اعتدال در همه جا نرمش و سازش نيست، بلکه معناي آن اين است که محبت به جاي خود و برخورد هم به جاي خود صورت گيرد. طبق روايتي از اميرالمؤمنين که از پيامبر نقل کرده براي علاج جامعه و برقرارکردن صلاح بايد از دو وسيله استفاده کرد. پيامبر هم روي زخم‌ها مرهم مي‌گذاشت و هم وسيله اي براي سوزاندن داشت.

 

خطيب جمعه تهران با اشاره به راي عدم اعتماد مجلس به وزير علوم خاطرنشان کرد: الان وزير علوم با صلاحديد مجلس راي اعتماد نياورده و وزير جديدي معرفي خواهد شد. اميدوارم رييس جمهور عنايت کند و حساسيت مجلس را درباره وزير معزول بداند که چرا اين وزير راي نياورد و نمايندگان مردم چه نقاط ضعفي را در او ديدند که به او راي ندادند. بهتر است فردي معرفي شود که اين نقاط ضعف را نداشته باشد و نقاط قوتش بالا باشد.

 

موحدي کرماني همچنين تاکيد کرد: از دولت محترم تقاضا مي‌کنم که به خدماتي که عزيزان رزمنده در جبهه‌ها داشته‌اند و گروه انقلابي و فداکاري که با دادن جان خود شهيد شدند يا مجروحيت و معلوليت پيدا کردند توجه کند و از اين گروه در حد اعلي تقدير نمايد و مقام‌شان را بالا بداند.

 

وي انتخاب شعار تدبير و اميد را براي دولت يازدهم انتخاب مناسبي دانست و اظهار کرد: من به خاطر انتخاب اين شعار تبريک مي‌گويم، اما تدبير يعني چه؟ امام صادق (ع) در پاسخ به يکي از شاگردانش براي عبوديت، سه عنصر بيان کرد که يکي از آن‌ها تدبير بود. بنده در مقابل تدبير الهي نبايد از خودش هيچ تدبيري داشته باشد. ما معتقديم که اسلام براي تمام برنامه‌هايي که در زندگي فردي و اجتماعي انسان را به سعادت مي‌رساند تدبير دارد. از اين تدبير که به عنوان يک شعار خوب مطرح شده بايد سليقه‌هاي شخصي را کنار گذاشت و فقط تدبير الهي يعني آنچه خداوند مقدر و مشخص کرده را براي رسيدن به سعادت اعمال کرد.

 

وي در ادامه گفت: اسلام درباره بيت‌المال هم تدبير دارد و اين تدبير را بايد از اميرالمومنين ياد بگيريم. چون بيت‌المال براي همه جامعه است و بايد به تمام عروق بدن جامعه از صغير و کبير و دانه درشت و دانه ريز تزريق شود. مبادا خدايي نکرده قسمت عمده‌اي از بيت‌المال به سوي دانه درشت‌ها سرازير شود و چيزي براي پابرهنه‌ها باقي نماند.

 

خطيب جمعه تهران همچنين سالروز شهادت حاج مهدي عراقي و 10 هزار شهيد اصناف را تسليت گفت و بيان کرد: اميدوارم اين عزيزان با امام صادق محشور شوند . ديروز هم سالروز آتش زدن مسجد‌الاقصي به دست رژيم جاعل صهيونيستي بود که حادثه‌اي دلخراش ،‌ همچنين تخريب مساجد در نقاط مختلف دنيا از جمله غزه، سوريه ،‌عراق و بحرين را تسليت مي‌گويم. در غزه در طول يک سال گذشته 200 مسجد به کليسا و کنيسه، 1200 مسجد به کافه و قهوه‌خانه و ميخانه و دهها مسجد به محل نگهداري حيوانات تبديل شده است. تکفيري‌ها هم بسياري از مساجد و بقاع متبرکه را تخريب کردند. که همه اين اتفاقات جاي تاسف دارد.

 

به گزارش ايسنا آيت الله موحدي کرماني در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران شهادت امام جعفر صادق (ع) را به خاندان اهل بيت تسليت گفت و استفاده از فرصت را يکي از آموزه‌هاي امام ششم دانست و افزود: امام صادق (ع) در عين اهتمام به جميع ابواب فقهي به يک نکته خاص عنايت داشت و آن هم بحث اخلاق بود که متاسفانه بايد به اين حقيقت تلخ اعتراف کنم که اخلاق در جامعه ما ضعيف شده و اين بلايي است که اگر جامعه به آن مبتلا شود نظام در خطر خواهد بود.

 

خطيب نماز جمعه تهران همچنين اظهار کرد: هم حکومت و هم مردم بايد اخلاق را رعايت کنند. حکومت بايد دلسوز مردم باشد و آن‌ها را نصيحت کند و به تعبير قرآن بايد غل‌ها را از گردن مردم بردارند. درباره نصيحت و دلسوزي مقام معظم رهبري بهترين برنامه را دارند که پيوسته تذکر مي‌دهند، اعلام خطر مي کنند و وظايف را مشخص مي‌کنند. که اميدوارم خداوند گوش شنوا به همه ما عنايت کند. مردم هم بايد دو صفت را مراعات کنند که يکي تنبلي، سستي و بي‌تفاوتي در مقابل وظيفه است و ديگري زودرنجي. همين دو صفت مردم حکومت اميرالمومنين را با مشکل مواجه کرد. امام حسن (ع) را خانه‌نشين کرد و امام حسين (ع) را به مقتل فرستاد.

 

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس